Albert Einstein spunea: "Creativitatea este inteligenta care stie sa se joace!". Scopul acestui articol este sa te inspire sa aplici vizualul la clasa, pentru a-i invata pe elevi cum sa isi puna mai bine ideile in ordine, pentru a le starni creativitatea si a le creste capacitatea de scriere creativa, cu ajutorul hartilor mentale. Asadar, la ce se refera hartile mentale mai exact? Cercetarile scriitorului si expertului in gandire vizuala Nancy Margulies arata ca atunci cand elevii invata si iau notite in modul clasic, liniar, in loc sa vizualizeze mental conceptele, creativitatea lor incepe sa se diminueze. Cercetarile arata ca hartile mentale ii ajuta pe elevi sa isi descatuseze imaginatia, intrucat pot face asocieri intre idei, in timp ce fac apel la o modalitate vizuala, antrenanta si memorabilia de invatare. In postarea “De Ce Ming Mapping” gasesti mai multe informatii, insa pentru a te introduce in subiect, am pregatit o lista de idei care iti va determina elevii sa-si dea frau liber creativitatii, cu ajutorul hartilor mentale. Captiveaza-le atentia cu ajutorul hartilor mentaleDupa cum stii, dictarea la ore fara implicarea elevilor este inutila. Iar implicarea elevilor te poate ajuta sa apreciezi nivelul la care se afla, din punct de vedere al intelegerii si aptitudinilor existente. Hartile Mentale te pot ajuta sa ii tii mereu implicati in activitati, astfel incat sa simta ca ei conduc procesul de invatare. Incepe prin a scrie pe tabla “cel mai bine INVAT cand…” si spune-le elevilor sa faca propriile completari. Poti sa “spargi ghiata” chiar tu, dand cateva exemple – “invat mai bine imediat dupa ce fac sport” sau “invat mai bine cand imi scriu ideile cu creioane colorate”. Discuta cateva minute raspunsurile lor si vorbiti despre ce ar putea sa faca pentru a se simti mai organizati, creativi si cu mintea limpede. Este posibil ca elevii sa fi folosit si cu alta ocazie hartile mentale (acasa, impreuna cu parintii, pentru a-si pregati o tema, de exemplu). Dar daca nu, deschide acest subiect cu ei si discutati impreuna despre avantajele folosirii hartilor mentale. Poti folosi videoproiectorul sa le prezinti informatii despre autori care au folosit hartile mentale pentru a-si construi povestile si pentru a structura chronologic evenimentele, intr-o maniera creativa, dar organizata. Dandu-le exemple de scriitori care utilizeaza hartile mentale in procesul de creatie, le trezesti curiozitatea si interesul de a face si ei la fel :) Asigura-te ca au abilitatile necesare pentru a realiza propria harta mentalaDaca elevii au acces la calculator/tableta, pot folosi programul de training furnizat de Academia Mind Meister despre cum sa scrii o lucrare creativa cu ajutorul hartilor mentale. Acest lucru il pot face si acasa, nu neaparat in clasa. In clasa, cu o tableta, un videoproiector si conexiune la internet, se poate realiza instruirea elevilor in utilizarea hartilor mentale. Training-ul este gratuit si potrivit pentru elevi de gimnaziu sau liceu (chiar si pentru studenti) si urmareste 5 pasi simpli:
Cum spuneam, daca nu poti accesa site-ul in clasa, poti sa le explici elevilor acesti pasi folosind un videoproiector sau chiar un simplu whiteboard. Evalueaza progresele pe care le fac elevii dandu-le ca tema crearea unei harti de la zero, folosind computerul de acasa sau de la scoala, pentru a-i avea implicati in urmatoarea tema de scriere creativa ... si gata sa o duca la bun sfarsit. Sper ca acum esti pregatit sa ii invatati pe elevi sa dea frau liber creativitatii, insa pentru mai multe idei despre cum pot fi hartile mentale folosite la scoala, vezi cum aceast profesoar de liceu din New York a folosit Mind Meister pentru a atinge un nou standard in scriere creativa, cu elevii sai. Vrei sa dai o sansa Stimularii Creativitatii cu harti mentale?
1 Comment
|
minte brici |
SITEMAPTony Buzan is The Inventor of Mind Maps® and Mind Mapping®
|